Csövek/vezetékek/peremek

Csövek, vezetékek, peremek

A hűtőfolyadék nem csak a motorblokkban és a hengerfejben áramlik, hanem csövekkel különböző alkatrészekbe kerülnek bevezetésre. A hűtőfolyadék gumicsövekkel kerül bevezetésre a jármű orrában elhelyezett hűtőradiátorba. A hűtőn kívül az utastérfűtését is a hűtőfolyadék feladata elvégezni a jármű utasterébe épített fűtőradiátor segítségével. A hűtőfolyadék gyakran a jármű szívósorába is be van vezetve, hogy a motor által felmelegített folyadék a szívósor alkatrészeit is fűtse, hogy az üzemanyag a hideg felületekre kisebb mértékben csapódjon ki. Minél előbb eléri a hűtő közeg az optimális üzemi hőmérsékletet, annál kevesebb lesz a motor üzemanyag túlfogyasztása. Hideg üzemben a motor optimális működéséhez dúsabb benzin-levegő keverék szükséges, mint üzemmeleg állapotban. A dús keverék, növeli a jármű üzemanyag fogyasztását és növeli a kipufogóház környezetterhelő hatástát. A jármű hűtőrendszerének körébe ezért egyes modellek esetében melegedést gyorsító fűtőpatronokat is helyeznek el.
Fontos, hogy néhány tankolásonként ellenőrizzük a jármű hűtőfolyadékénak szintjét a tágulási tartályban. Ha a szint két ellenőrzés között csökken, akkor célszerű a hőtőrendszer csöveinek állapotát, a csatlakozásokat és a termosztátház illesztéseit is ellenőrizni, szivárgás nyomokat keresve. Ha a hűtőfolyadék szintje minimálisra csökken a hűtőrendszerben, akkor a folyadék felforrhat, illetve a jármű motorja nagy mértékben károsodhat. Ha a folyadékszintje folyamatosan csökken célszerű a probléma okát felkutatni, megelőzve ezzel egy komoly kiadást jelentő motorkát bekövetkezését.

Tekintse meg további alkatrészeinket is:
Fagyálló, Fagydugó, Fűtőradiátor


Autótípusok