Befecskendező egység

Részecskeszűrő regeneráló befecskendező egység

A dízelmotor működése során elkerülhetetlen, hogy az égés során korom részecskék képződjenek. A modern nagynyomású befecskendező rendszereknek köszönhetően lehetővé vált, hogy az égéstérebe befecskendezett gázolaj nagyon finom permetként kerüljön befecskendezésre. A koromrészecskék mérete ezért a szemmel látható tartományon kívülre került, ezért a modern dízelmotorok üzeménél szemmel látható füstöt nem látunk. A részecskeszűrő angol megnevezése Diesel Particulate Filter, az ebből alkotott mozaikszó lett a DPF. A dízel részecskeszűrő működési elve szerint inkább egy részecske csapdaként funkcionál. A részecskeszűrő kerámia betétjében lévő levegő járatokban áramlik a kipufogógáz. A járatok legvége le van zárva, itt rakódnak le a koromrészecskék, a gázok a szűrőbetét anyagán keresztülhaladva áramlanak tovább a kipufogó rendszerben. A részecskeszűrő kapacitása nem végtelen, idővel a zsákjáratok telítődnek, ilyenkor, ha minden feltétel adott a jármű regenerálja a részecskeszűrőt. A regeneráció során égeti ki a rendszer a szűrőben rekedt korom részecskékéket. A regeneráció tökéletes lezajlásához a kipufogó rendszerbe épített befecskendező egység tüzelőanyagot fecskendez, ezzel megemelve részecskeszűrő hőmérsékletét elősegítve a szűrőben rekedt részecskék kiégetését.

Tekintse meg további Részecskeszűrő regeneráló egyégeinket is:
Részecskeszűrő regeneráló adagoló modul, Koromszűrő regeneráló befecskendező egység


Autótípusok