Kipufogó bilincsek

Kipufogó bilincsek

A kipufogó bilincsek feladata, hogy a rendszer illesztési pontjainál biztosítsák a megfelelően tömített csatlakozásokat. A kipufogó rendszer általában több szakaszra van bontva. Az első szakasz a kipufogó toroktól jellemzően a katalizátorig tart, ezt a szakazt pipának is nevezik, jellegzetes kialakítása miatt. A második szakasz egyszerűbb rendszerek esetén lehet egy összekötő cső, de tartalmazhatja a rendszer középdobját is. A középdob feladata legtöbb esetben megegyezik a rendszer végén lévő hátsódobbal. Mindkettő szerepe a hangtompítás. A csatlakozások lehetnek csavarosak, ahol a rendszer szakaszainak találkozási pontjai egy-egy talpban végződnek, ami közé egy tömítést, tűzkarikát helyeznek a tökéletes zárás eléréséhez.
Más esetben a csatlakozás lehet toldással illesztett. Ennél a megoldásnál, a rendszer középső szakaszának csőcsonkjára csatlakozik a hátsó kipufogó dob speciálisan felbővített és bevágott csonkja. A csatlakozási felület méret eltéréseit kipufogó bilincsel, lehet korrigálni. A megfelelő tömítettség eléréséhez ajánlott a kipufogó szerelő paszta használata. A paszta egy könnyen kenhető anyag, ami a rendszer illesztésénél kitölti a keletkező hézagokat. Hő hatására szilárdul meg, így biztosítja a rendszer tökéletes tömítettségét. Ha a kipufogó rendszer felöl sziszegő hang érkezik, az utalhat tökéletlen csőcsatlakozásokra vagy a rendszer egyik elemének korrodációjából adódó folytonossági hiányra ahol a kipufogógáz a szabadba távozik.

Tekintse meg további kipufogó szerelékeinket is:
Kipufogó bilincsek, Kipufogóvégek, Kipufogó tömítések, Kipufogó szerelvények.


Autótípusok