Kuplungkészlet:
A tengelykapcsoló vagy másnéven kuplung a jármű üzemeltetéséhez nélkülözhetetlen alkatrészeket foglal magában. A kuplungszerkezet a jármű lendkerekére van felszerelve. Feladata, hogy a kuplungtárcsát a lendkeréken kialakított felületre szorítsa úgy, hogy a motor maximális nyomatékának elérésekor se csússzon meg a két alkatrész egymáson. Ugyanakkor a kuplung szerkezet teszi lehetővé a motor indításakor vagy a sebességváltáskor a kuplungpedál lenyomásakor, hogy a motor és váltó között lévő összeköttetés megszakadjon. Ilyenkor a két egység fordulatszáma között különbség keletkezik. A kuplungszerkezet és tárcsa feladata, hogy a fordulatszámkülönbséget kis csúszással kiegyenlítse, majd a hajtást teljes mértékben átvigye.
A kinyomócsapágy feladata, hogy a kuplungszerkezet lamelláira kifejtett tengelyirányú nyomás hatására a szerkezet eltávolodjon a kuplungtárcsától, így a két egység egymástól életerő fordulatszámot vehet fel. A kinyomócsapágy forgó része a kiemelés alkalmával a motor fordulatszámával azonos fordulaton forog. A kinyomócsapágy a kinyomóvillára van felszerelve, mozgatását hidraulikus munkahengerek vagy bowden valósítja meg. A kuplungbowden beállításakor ügyelni kell a kiemelővilla holtjátékának beállítására, a túl feszesre állított bowden nem hagy elegendő mozgásteret a kinyomócsapágy számára, ami ilyenkor állandó kapcsolatba kerül a kuplungszerkezettel, az állandó kapcsolat a kinyomócsapágy élettartamát nagy mértékben csökkenti.
A kuplungtárcsa egyik oldala a jármű motorjának lendkerekében kialakított felületre fekszik fel. A tárcsa másik oldala a kuplungszerkezet nyomólapjával van kapcsolatban. Ha a kuplungtárcsa kopó rétege elkopott, akkor tökéletlen lesz az erőátvitel a motor és váltó között, ilyenkor a kuplung megcsúszhat.
A tengelykapcsoló alkatrészei nehezen hozzáférhető helyen a váltóharangon belül helyezkednek el. Cseréjük a meglehetősen sok bontással és szereléssel jár, ezért érdemes a kuplung alkatrészeit egy alkalommal szettben cserélni.