Csavar

Csavar

A csavar a mechanikus szerkezetek egyik legalapvetőbb kötőeleme. A csavarokat sok féle képen kategorizálhatjuk.
A csavar fejének kialakítása határozza meg, hogy az adott kötőelemet milyen szerszámmal tudjuk rendeltetési helyén rögzíteni vagy feloldani. Járműveknél a leggyakrabban használt kialakítás a Hatlapfej, Egyeneshornyú, Philips, Imbusz, Torx, XZN (Hármas négyszög), 12 lapu csavarfejek.
A csavarok készülhetnek Acélból, Rozsdamentes acélból, Sárgarézből, Alumíniumból vagy műanyagból is.
Az Európában összeszerelt járműveken alkalmazott csavarok a legtöbb esetben metrikus vagy normál finom menettel vannak ellátva, az angol vagy amerikai gyártmányok esetén találkozhatunk Whitworth menetű kötőelemekkel is.
A gyártók a járművek egyes elemein alkalmazhatnak olyan speciális fejű csavarokat is amink oldásához speciális célszerszám szükséges. Gyakran találhatunk ilyen speciális csavarokat az olajteknő olajleeresztő csavarjánál. Ennek oka, hogy a gyártók törekszenek arra, hogy a járműveket a garanciaidő lejárata után is szakszervízbe javíttassák a jármű tulajdonosok. Ezt a törekvés a környezet védelmének érdekében teszik a gyártók, a szakműhelyben cserélt olajok és egyéb veszélyes hulladéknak minősülő folyadékok így biztosan megfelelő módon kerülnek tárolásra és megsemmisítésre.

Tekintse meg további Motor alkatrészeinket is:
Csavarkészlet, Átalakító készlet, Hengerfej fedél csavarkészlet


Autótípusok