Szűrők

Motoros levegő és olajszűrők:

A motor a működése során a benzin és levegő megfelelő arányú keverékét szívja be az égéstérbe. A beszívott levegő a jármű külső környezetéből érkezik a rendszerbe, a környezetből beszívott levegő különböző keménységű por szemcséket tartalmaz. Ezek a szemcsék, ha az égéstérbe kerülnek, akkor a motorolajjal finom szemcséjű csiszolópasztát képeznek. Hatásukra a hengerfal a dugattyúk és gyűrűk is hatványozott kopásnak lennének kitéve. A motorolajba kerülő finom szemcsék a motor egyéb alkatrészeihez, csapágyaihoz is eljuthatnak. Ezért a levegőt a beszívás előtt szűrni szükséges, ezt a feladatot a levegőszűrő látja el. Motorkerékpároknál használatosak a száraz cserélhető papírbetétes szűrők és a nedves szivacsszűrők is.
A papírbetétes szűrőket a gyártó által meghatározott intervallumonként szükséges cserélni. A csere intervalluma megadható üzemórában vagy kilóméterfutás alapján.
A nedves szivacsbetétes szűrők meghatározott időtartamonként igénylik a tisztítást és olajozást. A szűrőbetét felületén elhelyezett olajfátyol rétegben tapadnak meg a levegőben lévő szennyeződések.

A motorolaj elsődleges feladat, hogy a motor megfelelő működéséhez szükséges alacsony súrlódást biztosítsa kenőképességének köszönhetően.
Másodlagos szerepe, hogy az égés során keletkező szennyeződéseket és a motor természetes kopásából adódó kopadékokat ne engedje a kenési rendszer egyes pontjaira lerakódni. Célja, hogy a lebegésben tartott szennyeződések az olajkörbe épített olajszűrőbe juttassa. Motorkerékpárok esetében jellemzően papírbetétes vagy mágnes olajszűrőt használnak.

Olajcserét tervez?
Tekintse meg autós termékeinket is:
Motorolaj, Olajszűrő, Levegőszűrő


Autótípusok