Légrugózás

Légrugózás

A légrugózással szerelt járművek előnyös tulajdonságai közé tartozik, hogy a futómű karakterisztikája és a jármű hasmagassága bizonyos keretek között állítható. A rugó szerepét egy levegővel töltött gumitömlő valósítja meg. A futómű karakterisztikája a tömlőben lévő nyomás nagyságával állítható be. A légrugózással ellátott futóműveknél a légrugók a lengéscsillapítótól különállóan rugótartó bakokon is elhelyezkedhetnek, de képezhetnek egy egységet is hasonlóan a McPherson rugóstagokhoz. A légrugózás hátránya, hogy a rendszert kiépítése meglehetősen bonyolult. A működtetéséhez szükséges levegő nyomást a jármű minden légrugójához szükséges eljuttatni, erről a járműben kiépített sűrített levegő rendszer gondoskodik. A sűrített levegő előállításáról a rendszerbe épített levegő kompresszor gondoskodik.
A légrugós futómű elemeiben lévő vezetékek, csatlakozó elemek vagy gumitömlők tömítetlensége esetén a rendszer a megfelelő működéshez szükséges levegőnyomás megtartására csak korlátozott mértékben alkalmas. A rendszer tömítetlenségére utalhat, ha a jármű hasmagassága rövidebb paroklás után is jelentős mértékben csökken vagy a jármű valamelyik oldala sokkal lejjebb ereszkedik a talajhoz. A rendszer a hibát rövid ideig tudja tolerálni, de a fokozott igénybevétel miatt a kompresszor a tervezettnél hamarabb tönkre mehet.

Tekintse meg további alkatrészeinket is:
Légrugó szelep, Légrugó tömb, Légrugózás szint jeladó


Autótípusok