vezetekek_csokapcsolok

Sűrített levegő vezetékek, Csőkapcsolók

A sűrített levegős rendszerek működtetéséhez a nagynyomású levegőt minden alkatrészhez szükséges elvezetni. Légrugózás esetén a jármű felfüggesztéseinél hagyományos acélrugó helyett az úthibák és útegyenetlenségek keltette lökés hullámokat levegővel töltött gumi tömlők hivatottak felvenni.
Légfék rendszer esetén a levegőt minden kerékfékhengerhez szükséges elvezetni. A fékrendszer nyomását a vezetőfülkében elhelyezett fék vagy pedálszelep állítja be. Ezt a szelepet a jármű sofőrje fékezés alkalmával szabályozza a pedál lenyomásával. A fékezés mértékével egyenes arányban levegő áramlik a rendszerbe, amitől megnő a rendszerben lévő légnyomás. A légfék sajátossága, hogy a fékerő kivezérlése után minden rendszernek van fékkésedelme, ez egyenesen arányos a levegő légvezetékeken megtett útjával. A fékkésedelem csökkentésére a rendszerbe helyezhetnek el puffer tartályokat és relé szelepeket is. A kiegészítő tartályokat a kerékfékhengerekhez közel helyezik el, vezérlésüket a fékpedállal összeköttetésben lévő relészelepek valósítják meg, így a levegő által megtett út csökken, aminek köszönhetően a fékkésedelem lecsökken.

Tekintse meg további alkatrészeinket is:
Csővezeték, Fékcső sűrített levegős rendszer, Spirálcső


Autótípusok