Termék kereső
Kategória
- Ablaktörlő
- Adalékok
- Akkumulátor
- Autóelektronika
- Autófelszerelés
- Autóápolás
- Elektromobilitás
- Elektromosság
- Felni
- Folyadékok
- Fékberendezés
- Gumiabroncs
- Gyújtás/izzítás
- Hűtés
- Járműizzók
- Karosszéria és vízhűtő
- Kenőanyagok
- Kerékfelfüggesztés
- Keverékképzés
- Kipufogó
- Kipufogók és tartozékok
- Kiárusítás
- Klímaberendezés
- Kormányzás
- Légterelők
- Motor
- Motorosoknak
- Rugózás/csillapítás
- Szerelési segédanyagok
- Szerszámok
- Szíjhajtás
- Szűrő
- Tengelyhajtás
- Tengelykapcsoló/-alkatrészek
- Téli termékek
- Üzemanyagrendszer
Kategória
- Ablaktörlő
- Adalékok
- Akkumulátor
- Autóelektronika
- Autófelszerelés
- Autóápolás
- Elektromobilitás
- Elektromosság
- Felni
- Folyadékok
- Fékberendezés
- Gumiabroncs
- Gyújtás/izzítás
- Hűtés
- Járműizzók
- Karosszéria és vízhűtő
- Kenőanyagok
- Kerékfelfüggesztés
- Keverékképzés
- Kipufogó
- Kipufogók és tartozékok
- Kiárusítás
- Klímaberendezés
- Kormányzás
- Légterelők
- Motor
- Motorosoknak
- Rugózás/csillapítás
- Szerelési segédanyagok
- Szerszámok
- Szíjhajtás
- Szűrő
- Tengelyhajtás
- Tengelykapcsoló/-alkatrészek
- Téli termékek
- Üzemanyagrendszer
Termékcsoport
Csoport
- 10
- 10,5/65
- 10/75
- 10/80
- 11
- 11,2
- 11,2/85
- 11,5/80
- 12
- 12,4
- 12,4/85
- 12,5
- 12,5/80
- 12/75
- 13
- 13,6
- 13/65
- 13/80
- 13X5
- 14
- 14,5/80
- 14,9
- 14/65
- 15,5
- 15,5/80
- 15X6
- 16
- 16,9
- 16/70
- 16X6,50
- 16X7
- 17,5
- 17,5L
- 18
- 18,4
- 18/7
- 18X7
- 18X8,50
- 19,5/70
- 19/45
- 20,5
- 210/80
- 225/75
- 23
- 23,5
- 230/95
- 23X9
- 250/70
- 250/75
- 26,5
- 270/95
- 27X8,50
- 280/70
- 280/85
- 28X9
- 3
- 3,5
- 315/70
- 320/70
- 320/80
- 320/85
- 340/80
- 340/85
- 360/65
- 360/70
- 365/70
- 380/70
- 380/85
- 4
- 4,1/3,50
- 400/70
- 400/80
- 405/70
- 420/70
- 420/85
- 440/65
- 440/80
- 445/65
- 460/70
- 460/85
- 480/65
- 480/70
- 5
- 500/60
- 520/70
- 540/65
- 550/60
- 560/60
- 6
- 6,5
- 6,5/80
- 60
- 600/50
- 600/65
- 600/70
- 650/65
- 650/75
- 7
- 7,5
- 710/70
- 8,15
- 8,25
- 8,3
- 800/65
- 9
- 9,5
Csoport
- 10
- 10,5/65
- 10/75
- 10/80
- 11
- 11,2
- 11,2/85
- 11,5/80
- 12
- 12,4
- 12,4/85
- 12,5
- 12,5/80
- 12/75
- 13
- 13,6
- 13/65
- 13/80
- 13X5
- 14
- 14,5/80
- 14,9
- 14/65
- 15,5
- 15,5/80
- 15X6
- 16
- 16,9
- 16/70
- 16X6,50
- 16X7
- 17,5
- 17,5L
- 18
- 18,4
- 18/7
- 18X7
- 18X8,50
- 19,5/70
- 19/45
- 20,5
- 210/80
- 225/75
- 23
- 23,5
- 230/95
- 23X9
- 250/70
- 250/75
- 26,5
- 270/95
- 27X8,50
- 280/70
- 280/85
- 28X9
- 3
- 3,5
- 315/70
- 320/70
- 320/80
- 320/85
- 340/80
- 340/85
- 360/65
- 360/70
- 365/70
- 380/70
- 380/85
- 4
- 4,1/3,50
- 400/70
- 400/80
- 405/70
- 420/70
- 420/85
- 440/65
- 440/80
- 445/65
- 460/70
- 460/85
- 480/65
- 480/70
- 5
- 500/60
- 520/70
- 540/65
- 550/60
- 560/60
- 6
- 6,5
- 6,5/80
- 60
- 600/50
- 600/65
- 600/70
- 650/65
- 650/75
- 7
- 7,5
- 710/70
- 8,15
- 8,25
- 8,3
- 800/65
- 9
- 9,5
Paraméter
Csoport
Gumiabroncs vásárlás előtt érdemes tájékozódni a szükséges méretekről, ami alább látható. Minta: 235/35 R19 91Y 235 - Szélesség: Ez a névleges keresztmetszeti szélesség milliméterben megadva. |
A korszerű gumiabroncsok jó tapadási és súrlódási tulajdonságokkal rendelkeznek. Használatuk során elvárható a kis gördülési ellenállás, ami jótékony hatással van a jármű üzemanyag fogyasztására. Az abroncsoknak nagyon szerteágazó elvárásoknak kell megfelelnie, hiszen a legjobban tapadó gumiknak is biztosítaniuk kell a hosszú élettartamot. Fontos tulajdonságuk, a futás közben kibocsátott gördülési zaj. A gyártók törekszenek a gördülési zaj minimalizálására, ezzel hozzájárulva ahhoz, hogy hosszú távon se legyen fárasztó az autóvezetés. Előbb készültek a diagonál, majd később ezzel párhuzamosan a radiál abroncsok. Mára a diagonál felépítésű abroncsok meglehetősen ritkává váltak, a járművek szinte kizárólag csak radiál felépítésű abronccsal vannak szerelve. A gumik fontos szerkezeti része a perembe vulkanizált, acélsodronyból készült, végtelenített két karika, amely meghatározza mindkét perem méreteit és megakadályozza annak megnyúlását. Ezúton biztosítja a felnin a gumiabroncs jó illesztését és a jó zárást. Az abroncs teherviselő része a szövetváz, amely gumírozott kordvászonból készül. Az abroncs legbelső rétege a légzáró, melynek feladata, hogy megtartsa a gumiabroncsba fújt levegőt. Ezt rácsavarják az acélsodrony karikára és célberendezések segítségével, ebből alakítják ki a gumiköpeny alakját és méreteit. A nagyobb teherbírás érdekében több rétegben viszik fel a kordvásznat. A szövetváz anyaga finoman sodort acélhuzalból készült szövet. Azért, hogy a keresztező kordszálak ne károsítsák egymást, az egyes kord rétegeket gumiba ágyazzák. Az abroncs oldalán a kordvásznakra, vékony gumi réteget vulkanizálnak, ez lesz a gyűrődő oldal. Az abroncs kerületén pedig futó felületet képeznek ki. A radiál abroncs kordvászon szálai radiális irányban, a forgássíkra merőlegesen helyezkednek el. Radiális irányban a terhelést jól elviselik, azonban kerületi irányban (pl. vonóerő, fékezőerő esetén) már nem. Ezért a kordszálakat egy övvel összefogják. Ezt az övét szintén kordvászonból készítik és a kordszálakra a futófelület alá vulkanizálják. Az öv kordszálai a kerület irányában futnak, így nagy kerületi erő átvitelére képesek. Az öv mint egy henger fogja körül a kereket, ezért övabroncsnak is nevezik. Gördüléskor az út egyenetlenségein az öv segítségével könnyebben átgördül a kerék. A gördülési ellenállás így kisebb. Az abroncs oldalvezető tulajdonságai is kedvezőek. Az abroncs kerületén kopásálló, de jó tapadási tulajdonságú anyagból készítik a futófelületet. A vonó-, ill. fékezőerő megfelelő átvitele érdekében a futófelületet, a különböző igényeknek megfelelően mintázattal látják el. Használjon mindig az évszaknak megfelelő gumiabroncsot, válasszon kínálatunkból. |