Köszönjük érdeklődését, amint raktáron lesz a termék értesíteni fogjuk emailben.
Mi az a DSG?
A duplakuplungos sebességváltó (továbbiakban DCT) a Volkswagen és a BorgWarner által közösen kifejlesztett speciális sebességváltó. A DSG ötlete már korábban is felmerült az autóiparban, de csak az elektromosan is vezérelt autók kifejlesztésével vált lehetővé a megalkotása. A duplakuplungos sebességváltóra gyakran hivatkoznak DSG-ként, amely a német „Doppelschaltgetriebe” kifejezés rövidítése, illetve DCT-ként, mely az angol Double Clutch Transmission-t takarja. Nem összetévesztendő a kéttárcsás száraz kuplunggal.
Működése
A DSG/DCT automata sebességváltóként viselkedik, de lényegében két összeillesztett manuális homlokkerekes sebességváltóból áll. Mint neve is mutatja két kuplungot tartalmaz, melyekhez egy-egy bemenőtengely csatlakozik. Az egyik bemenőtengely cső alakú, ennek belsejében fut végig a másik tengely. A kuplungok lehetnek hagyományos szárazkuplungok, vagy olajban futóak. Az olajnak kuplungtárcsa körül kettős szerepe van: kenő- és hűtőanyagként is funkcionál Az egyik bemenőtengelyen a páratlan fokozatok (1, 3, 5, esetenként 7), és a hátrameneti fokozat, a másikon a páros fokozatok (2, 4, 6) fogaskerekei találhatóak. Működés közben az egyik tengelykapcsoló zárt, míg a másik nyitott állapotban van, illetve a nyitott tengelykapcsolóhoz tartozó bemenőtengelyen már előválasztott állapotban van a következő sebességfokozat . Fokozatváltáskor a tengelykapcsolók párhuzamosan nyitnak, illetve zárnak, így az előválasztott fokozat rögtön bekapcsolódik a hajtásláncba. A sebességváltást elektromosan vezérli az autó számítógépe, de lehetséges félautomata vezérlés is, mely a sebességváltó kar megfelelő pozícióba helyezésével, vagy a kormányon levő kapcsolókkal lehetséges.
A bolygóműves-, vagy automata sebességváltó nagy hátránya a magas fenntartási költség, továbbá magas üzemanyag fogyasztást eredményez. A DCT alapját kézi homlokkerekes váltó képezi, így a fenntartási költség lényegesen kisebb. Kapcsolási sebessége, és reakcióideje magasabb,fogyasztása alacsonyabb. Elsősorban sportkocsikba volt szánva, de köznapi használatra gyártott autókba is szerelnek. A különböző autómárkák más-más néven hozzák piacra saját fejlesztésű DCT-vel szerelt típusaikat. Saját DCT-t fejlesztő vállalatok: BorgWarner, ZF, Magna PT(ex Getrag), Hyundai.
Ha teheti, a regisztrációhoz ne freemail vagy citromail címet használjon!
Visszajelzések alapján ez a két emailszolgáltató a többiekhez képest lassú, a kapott leveleket pedig gyakran ok nélkül is levélszemétként kezeli. Ha ilyen email fiókot használ, a levelet jelentős része késéssel vagy meg se érkezik.
Az zsu.hu weboldal sütiket használ az oldal működtetése, a használat megkönnyítése, valamint az oldal használatával kapcsolatos statisztikák készítése érdekében. Kérjük az alábbi gombok segítségével nyilatkozzon arról, hogy az oldal működéséhez szükséges és így mindig bekapcsolt sütiken felül analitikai célú sütiket is alkalmazhatunk-e a weboldalunkon történő böngészése során.
További információt az Adatkezelési tájékoztatónkban talál.
Elengedhetetlenek az oldal zökkenőmentes böngészéséhez, és lehetővé teszik a honlap funkcióinak egyszerű és hibamentes használatát. Ez a beállítás mindig be van kapcsolva, mert a sütik adatai szükségesek a honlap működéséhez.
Információkat gyűjtenek arról, hogy Ön és az oldallátogatók hogyan használják a honlapunkat, például mely oldalakat néztek meg, mely linkekre kattintottak. A sütik segítségével összegyűjtött információk elemzését arra használjuk, hogy javítsuk szolgáltatásainkat, fejlesszük termékeinket. Ezen információk anonimek, egyikük sem használható fel az Ön azonosítására. Szolgáltató: Google Analytics (Google Ireland Limited, https://support.google.com/analytics/topic/2919631?hl=en&ref_topic=1008008&sjid=7236165391309132542-EU)