Gyújtás modul

Gyújtás modul

A járművekbe épített elektronikus vezérlő egységek megjelenésekor külön egységek szolgáltak a motor üzemanyagának összetételét beállítására és a gyújtás időpontjának vezérlésére.
A keverékképzésért a motorirányítási egység volt felelős, a gyújtószikra vezérlését a gyújtásvezérlő elektronika végezte. Később ezeket az egységeket a fejlesztések során összevonták egy egységbe, amit jelenleg is ECU-nak vagy Engine Control Unit-nak hívunk. A vezérlőegységes egyesítése számos előnnyel járt, így könnyebben csatlakoztathatók egyéb perifériák is a rendszerhez, illetve ez a megoldás kevesebb szerelékkel és alkatrésszel valósítható meg, mintha különálló egyégeket alkalmaznának.
A gyújtásmodul a motor működését figyelő érzékelőktől érkező jelek alapján határozza meg a gyújtószikra kivezérlésének időpontját.
A fejlett motorvezérlő egységek érzékelik, ha valamelyik hengerben égéskimaradás volt. Ilyenkor a vezérlő az adott henger számát a hibatároló memóriába beírja, hogy hibakód olvasás alkalmával az információ rendelkezésre álljon. Az égéskimaradás bizonyos hengerben adódhat a gyújtótrafó hibájából, de a gyújtáskábellel szerelt járművek esetén a gyújtókábel szigetelésének hibája is okozhatja a hibajelenséget. Ha a gyújtószikra a gyújtáskábel hibája miatt lehúz a blokkra, akkor az adott hengerben az égés nem jön létre.

Tekintse meg további gyújtás alkatrészeinket is:
Rotor, Gyújtógyertya, Gyújtókábel


Autótípusok