Termék kereső
Kategória
- Ablaktörlő
- Adalékok
- Akkumulátor
- Autóelektronika
- Autófelszerelés
- Autóápolás
- Elektromobilitás
- Elektromosság
- Felni
- Folyadékok
- Fékberendezés
- Gumiabroncs
- Gyújtás/izzítás
- Hűtés
- Járműizzók
- Karosszéria és vízhűtő
- Kenőanyagok
- Kerékfelfüggesztés
- Keverékképzés
- Kipufogó
- Kipufogók és tartozékok
- Kiárusítás
- Klímaberendezés
- Kormányzás
- Légterelők
- Motor
- Motorosoknak
- Rugózás/csillapítás
- Szerelési segédanyagok
- Szerszámok
- Szíjhajtás
- Szűrő
- Tengelyhajtás
- Tengelykapcsoló/-alkatrészek
- Téli termékek
- Üzemanyagrendszer
Kategória
- Ablaktörlő
- Adalékok
- Akkumulátor
- Autóelektronika
- Autófelszerelés
- Autóápolás
- Elektromobilitás
- Elektromosság
- Felni
- Folyadékok
- Fékberendezés
- Gumiabroncs
- Gyújtás/izzítás
- Hűtés
- Járműizzók
- Karosszéria és vízhűtő
- Kenőanyagok
- Kerékfelfüggesztés
- Keverékképzés
- Kipufogó
- Kipufogók és tartozékok
- Kiárusítás
- Klímaberendezés
- Kormányzás
- Légterelők
- Motor
- Motorosoknak
- Rugózás/csillapítás
- Szerelési segédanyagok
- Szerszámok
- Szíjhajtás
- Szűrő
- Tengelyhajtás
- Tengelykapcsoló/-alkatrészek
- Téli termékek
- Üzemanyagrendszer
Termékcsoport
Csoport
- 100/100
- 100/80
- 100/90
- 110/10
- 110/100
- 110/70
- 110/80
- 110/90
- 120/60
- 120/65
- 120/70
- 120/80
- 120/90
- 130/60
- 130/70
- 130/80
- 130/90
- 140/60
- 140/70
- 140/80
- 150/60
- 150/70
- 150/80
- 150/90
- 160/60
- 160/70
- 160/80
- 170/60
- 170/70
- 170/80
- 180/55
- 180/60
- 180/70
- 19/69
- 190/50
- 190/55
- 190/60
- 2,5
- 2,75
- 2.5090
- 200/50
- 200/55
- 200/60
- 23/4
- 240/40
- 240/55
- 260/40
- 27/50
- 3
- 3,25/25
- 3,5
- 3,5/50
- 3,550
- 3,75
- 3/0
- 4
- 50
- 60/90
- 80/100
- 80/80
- 80/90
- 90
- 90/100
- 90/80
- 90/90
- 90B
- Tömlő
Csoport
- 100/100
- 100/80
- 100/90
- 110/10
- 110/100
- 110/70
- 110/80
- 110/90
- 120/60
- 120/65
- 120/70
- 120/80
- 120/90
- 130/60
- 130/70
- 130/80
- 130/90
- 140/60
- 140/70
- 140/80
- 150/60
- 150/70
- 150/80
- 150/90
- 160/60
- 160/70
- 160/80
- 170/60
- 170/70
- 170/80
- 180/55
- 180/60
- 180/70
- 19/69
- 190/50
- 190/55
- 190/60
- 2,5
- 2,75
- 2.5090
- 200/50
- 200/55
- 200/60
- 23/4
- 240/40
- 240/55
- 260/40
- 27/50
- 3
- 3,25/25
- 3,5
- 3,5/50
- 3,550
- 3,75
- 3/0
- 4
- 50
- 60/90
- 80/100
- 80/80
- 80/90
- 90
- 90/100
- 90/80
- 90/90
- 90B
- Tömlő
Paraméter
Csoport
Gumiabroncs vásárlás előtt érdemes tájékozódni a szükséges méretekről, ami alább látható. Minta: 235/35 R19 91Y 235 - Szélesség: Ez a névleges keresztmetszeti szélesség milliméterben megadva. |
A korszerű gumiabroncsok jó tapadási és súrlódási tulajdonságokkal rendelkeznek. Használatuk során elvárható a kis gördülési ellenállás, ami jótékony hatással van a jármű üzemanyag fogyasztására. Az abroncsoknak nagyon szerteágazó elvárásoknak kell megfelelnie, hiszen a legjobban tapadó gumiknak is biztosítaniuk kell a hosszú élettartamot. Fontos tulajdonságuk, a futás közben kibocsátott gördülési zaj. A gyártók törekszenek a gördülési zaj minimalizálására, ezzel hozzájárulva ahhoz, hogy hosszú távon se legyen fárasztó az autóvezetés. Előbb készültek a diagonál, majd később ezzel párhuzamosan a radiál abroncsok. Mára a diagonál felépítésű abroncsok meglehetősen ritkává váltak, a járművek szinte kizárólag csak radiál felépítésű abronccsal vannak szerelve. A gumik fontos szerkezeti része a perembe vulkanizált, acélsodronyból készült, végtelenített két karika, amely meghatározza mindkét perem méreteit és megakadályozza annak megnyúlását. Ezúton biztosítja a felnin a gumiabroncs jó illesztését és a jó zárást. Az abroncs teherviselő része a szövetváz, amely gumírozott kordvászonból készül. Az abroncs legbelső rétege a légzáró, melynek feladata, hogy megtartsa a gumiabroncsba fújt levegőt. Ezt rácsavarják az acélsodrony karikára és célberendezések segítségével, ebből alakítják ki a gumiköpeny alakját és méreteit. A nagyobb teherbírás érdekében több rétegben viszik fel a kordvásznat. A szövetváz anyaga finoman sodort acélhuzalból készült szövet. Azért, hogy a keresztező kordszálak ne károsítsák egymást, az egyes kord rétegeket gumiba ágyazzák. Az abroncs oldalán a kordvásznakra, vékony gumi réteget vulkanizálnak, ez lesz a gyűrődő oldal. Az abroncs kerületén pedig futó felületet képeznek ki. A radiál abroncs kordvászon szálai radiális irányban, a forgássíkra merőlegesen helyezkednek el. Radiális irányban a terhelést jól elviselik, azonban kerületi irányban (pl. vonóerő, fékezőerő esetén) már nem. Ezért a kordszálakat egy övvel összefogják. Ezt az övét szintén kordvászonból készítik és a kordszálakra a futófelület alá vulkanizálják. Az öv kordszálai a kerület irányában futnak, így nagy kerületi erő átvitelére képesek. Az öv mint egy henger fogja körül a kereket, ezért övabroncsnak is nevezik. Gördüléskor az út egyenetlenségein az öv segítségével könnyebben átgördül a kerék. A gördülési ellenállás így kisebb. Az abroncs oldalvezető tulajdonságai is kedvezőek. Az abroncs kerületén kopásálló, de jó tapadási tulajdonságú anyagból készítik a futófelületet. A vonó-, ill. fékezőerő megfelelő átvitele érdekében a futófelületet, a különböző igényeknek megfelelően mintázattal látják el. Használjon mindig az évszaknak megfelelő gumiabroncsot, válasszon kínálatunkból. |