Termék kereső
Kategória
- Ablaktörlő
 - Adalékok
 - Akkumulátor
 - Autóelektronika
 - Autófelszerelés
 - Autóápolás
 - Elektromobilitás
 - Elektromosság
 - Felni
 - Folyadékok
 - Fékberendezés
 - Gumiabroncs
 - Gyújtás/izzítás
 - Hűtés
 - Járműizzók
 - Karosszéria és vízhűtő
 - Kenőanyagok
 - Kerékfelfüggesztés
 - Keverékképzés
 - Kipufogó
 - Kipufogók és tartozékok
 - Kiárusítás
 - Klímaberendezés
 - Kormányzás
 - Légterelők
 - Motor
 - Motorosoknak
 - Rugózás/csillapítás
 - Szerelési segédanyagok
 - Szerszámok
 - Szíjhajtás
 - Szűrő
 - Tengelyhajtás
 - Tengelykapcsoló/-alkatrészek
 - Téli termékek
 - Üzemanyagrendszer
 
Kategória
- Ablaktörlő
 - Adalékok
 - Akkumulátor
 - Autóelektronika
 - Autófelszerelés
 - Autóápolás
 - Elektromobilitás
 - Elektromosság
 - Felni
 - Folyadékok
 - Fékberendezés
 - Gumiabroncs
 - Gyújtás/izzítás
 - Hűtés
 - Járműizzók
 - Karosszéria és vízhűtő
 - Kenőanyagok
 - Kerékfelfüggesztés
 - Keverékképzés
 - Kipufogó
 - Kipufogók és tartozékok
 - Kiárusítás
 - Klímaberendezés
 - Kormányzás
 - Légterelők
 - Motor
 - Motorosoknak
 - Rugózás/csillapítás
 - Szerelési segédanyagok
 - Szerszámok
 - Szíjhajtás
 - Szűrő
 - Tengelyhajtás
 - Tengelykapcsoló/-alkatrészek
 - Téli termékek
 - Üzemanyagrendszer
 
Termékcsoport
Nem tudja milyen váltó-hajtóműolaj szükséges járművébe? Kattintson ide.
Hajtóműolajat használunk a gépjárművek sebességváltójában és differenciálművekben is. A sebességváltó lehet kézi kapcsolású vagy automata, mindkét esetben fontos, hogy a jármű a hozzá megfelelő viszkozitású, mennyiségű és minőségű olajjal legyen feltöltve. A hajtóműolaj végzi a váltóban dolgozó fogaskerekek kenését és hűtését valamit a rendszer tisztán tartását. Az éves karbantartás részeként szükséges ellenőrizni az olaj megfelelő szintjét. Az elégtelen olajszint nehézkes sebességváltáshoz a csapágyak túlmelegedéséhez, ami a váltómű károsodásához, a jármű mozgásképtelenné válásához vezethet. A szintetikus és félszintetikus hajtóműolajok általában 75W90-es viszkozitásúak, míg az ásványiakra inkább a 80W90-es jellemző. Általában speciálisabb követelményeket teljesítenek a 75W80-as, a 85W140-es, a 80W-s és a 90-es hajtóműolajok. A legfontosabb hajtóműolaj-szabvány az API GL szabványsorozat. Ezek közül a manapság használatos közlekedési olajok esetében, szinte kizárólag az API GL-4 és API GL-5 szabványokkal találkozunk. A különbséget röviden összefoglalva: az API GL-5 jobban tűri az extrém nyomást, ezért bizonyos hajtóművekhez – különösen differenciálművekhez – ilyen minőséget írnak elő. Ahol erre nincs szükség, ott jellemzően API GL-4 az előírás. A hajtóműolajokon belül külön kategóriát képviselnek az automataváltó-olajok. Ezeknek a követelményeknek az ún. ATF olajok felelnek meg, amelyek általában a szerint vannak osztályozva, hogy melyik GM szabványnak felelnek meg. Legjellemzőbbek a GM Dexron IID és a GM Dexron III, de terjedőben van a GM Dexron VI is.