Szűrés termékcsoportokra:

A hideg idő nagy ellensége az akkumulátoroknak ! Cserélje időben hogy ne hagyja Önt cserben autója még a leghidegebb időkben sem.

A hideg nagyon gyengíti az idősebb, vagy lemerülésben lévő akkumulátor teljesítményét. A rossz akkumulátor hibajele nagyon könnyen észrevehető. A kulcs elfordítása után nagyon gyengén forgat az önindító, nem képes beindítani a gépjármûvet, valamint a mûszerfalon a visszajelző lámpák elhalványulnak, vagy már meg sem mozdul az önindító. A hibaforrások észlelésekor érdemes kicserélni az akkumulátort mivel a nehéz indítás nem tesz jót az autókban lévő elektronikáknak sem! A csere alatt érdemes és ajánlott a sarukat megtisztítani az oxidációtól vagy lecserélni, de mindenképp ajánlott bezsírozni. Az akkumulátorokból is több féle létezik.

Gondozásos: Időnként tél előtt vagy a nagy melegek után érdemes kinyitni a cella sapkáit és leellenőrizni, hogy a sav megfelelő szinten van-e. Ha hiányát tapasztaljuk, akkor ioncserélt vízzel (nem savat) utántöltünk, hogy az ólom lapokat ellepje.

Gondozás mentes:Semmilyen fajta gondozást nem igényelnek és nem is szabad felnyitni őket, mert ezek teljesen zárt akkumulátorok. Az ilyen akkumulátorokban-egy-kettőben elhelyeznek egy,,varázsszemet” zölden világít, ha megfelelő az akkumulátor állapota.

Akkumulátorvásárlásnál figyelni kell, hogy milyen polaritással, jobb/bal vékony vagy normálsarus valamint a házban is vannak méretkülönbségek. Túl nagy, Ah-, számú akkumulátort ne vásároljunk autónkba, mint ami elő van írva, mivel a túl nagy akkumulátort a generátor nem tudja megfelelően visszatöltetni és ez a meghibásodásához vezethet.  

Az akkumulátor energiatároló berendezés, amely töltéskor a bevezetett villamos energiát vegyi energiává alakítja át, vegyi energia formájában huzamosabb ideig tárolni tudja, majd kisütéskor villamos energiává alakítja vissza. Az akkumulátor közvetlenül csak egyenfeszültség tárolására, szolgáltatására alkalmas.

Az akkumulátorra fogyasztót kapcsolva (kisütés) az akkumulátor úgy mûködik, mint egy galvánelem a töltésszétválasztó folyamat közben elektródáinak anyaga átalakul. Amikor ez a folyamat teljesen végbement, az akkumulátor kisütött állapotba kerül, a kezdeti feszültségértéke lecsökken.

A töltés során a kapcsaira adott feszültség hatására töltőáram alakul ki (ilyenkor az akkumulátor mint fogyasztó energiát vesz fel), melynek hatására az előbbi vegyi folyamat fordított irányban megy végbe, és az elektródák anyaga eredeti állapotba kerül vissza. A folyamat végén az akkumulátor feltöltődött, és ismét képes energiát szolgáltatni.

Az akkumulátor kapcsofeszültsége a kisütés során folyamatosan csökken, a töltés során folyamatosan nő. Ha kisütés közben kapocsfeszültsége a – típusától függő – érték alá esik, az akkumulátor kisült, a kisütést be kell fejezni, mert a további terhelés az akkumulátor károsodását okozhatja. A töltést szintén be kell fejezni, amikor a kapocsfeszültség a töltésre megadott értéket eléri. A túltöltés ugyanúgy tönkreteheti az akkumulátort, mint a megengedettnél nagyobb kisütés.

Savas akkumulátorok

A gépkocsikban ún. savas ólomakkumulátorokat alkalmaznak, melyek névleges cellafeszültsége 2V. Az általánosan használt 12 V-os akkumulátor 6 darab, sorosan kapcsolt cellát tartalmaz.

Lúgos akkumulátorok

A legismertebbek a nikkel-kadmium, a nikkel-vas és a cink-ezüst akkumulátorok, de léteznek egyéb elektródarendszerû akkumulátorok is.

Elektronikus berendezésekben „száraz” akkumulátorcellákat használnak, melyeket szokás ugyanolyan méretben készíteni (AA, AAA, C, D, 9 V) mint az elemeket, telepeket, abból a célból, hogy az elem helyére behelyezhetőek legyenek. Lényeges különbség azonban az elemhez képest, hogy a ma használatos akkumulátorcellák (Ni-Cd = nikkel-kadmium, Ni-MH = nikkel-metálhidrid) névleges üresjárási feszültsége csak 1,2V. Így az elemek helyett akkucellákat használva a berendezést mûködtető feszültség kisebb lesz, bár a legtöbb esetben ez nem okoz problémát.

A ma használatos NiCd (és kis mértékben a NiMH) akkumulátorokra jellemző a memória effektus. Ez abban nyilvánul meg, hogy ha a cellát nem sütik ki teljesen, mielőtt feltöltik, energiatároló képessége lecsökken (mintegy „emlékszik” arra, hogy feltöltés előtt nem teljesen sütötték ki), és eredeti tároló képességét csak akkor nyeri vissza, ha (akár többször is) teljesen kisütik feltöltés előtt.

Alkáli elem – akkumulátorcella

Ma az ugyanabban a méretben gyártott alkáli elemek valamivel nagyobb kapacitásúak, mint a Ni-MH akkumulátorcellák. Meg kell jegyezni, hogy bár az akkumulátor az energiát hosszú ideig tárolni tudja, ez az idő (néhány hónap) nem mérhető össze az alkáli elemek élettartamával (néhány év). Az akkumulátorcella ára azonos nagyságrendben van az azonos méretû alkáli elemével, viszont akár 1000-szer feltölthető, így alkalmazása sokkal gazdaságosabb (de rövidebb energiatárolási ideje miatt csak gyakran használt berendezések üzeméhez ajánlható).

Ólomakkumulátor - lúgos akkumulátor

A lúgos cellák feszültsége 1,2 V, kisebb, mint az ólomakkumulátoroké, ezért egy adott feszültségû akkumulátorhoz több sorba kapcsolt cellára van szükség.

Előnyük az ólomakkumulátorokkal szemben: például nagyobb a fajlagos energiatároló képességük, hosszabb élettartamúak, üzembe helyezésük egyszerûbb, a túltöltés és az elégtelen töltés, ill. a mélykisütés kevésbé károsítja őket, mechanikai szilárdságuk nagyobb.

Hátrányuk: előállítási költségük 3-4-szer nagyobb, mint az ólomakkumulátoroké. Az elektrolitot az üzemelési körülményektől függően legalább évente egyszer ki kell cserélni, mert a levegő szén-dioxid tartalma az elektrolitot tönkreteszi. Gépjármûveken való alkalmazás szempontjából hátrányos az a tulajdonságuk, hogy a töltési és a kisütési feszültség között nagyobb a különbség, mint az ólomakkumulátoroknál.

Hatásfok

Az akkumulátor veszteséggel dolgozik, azaz nagyobb töltést (és energiát) vesz fel, mint amekkorát kisütéskor lead. A veszteségek jellemzésére két hatásfokot szokás megadni:

az amperóra-hatásfok a visszaadott és a felvett amperórák hányadosa, a wattóra-hatásfok pedig a visszaadott és felvett energia hányadosa.

(A wattóra-hatásfok mindig rosszabb, mint az amperóra-hatásfok, mert a töltés magasabb feszültségen megy végbe, mint a kisütés.)

A Ni-Cd, ill. Ni-MH akkumulátorcellák amperóra-hatásfoka kb. 70%, ezért a névleges amperóra-kapacitásának 1/0,7=1,4-szeresével szokás feltölteni, éspedig az amperóra kapacitás 1/10-ének megfelelő árammal.

[Akkumulátorok itt]

Az ,,YB" kezdetű termékeink hagyományos folyadékos akkumulátorok, melyeket folyadék nélkül forgalmazzuk, hogy állóhelyben ne veszítsen a kapacitásából. Vásárlásnál ne felejtsen el hozzá külön

akkusavat vásárolni. A felsavazást követően 1-2 óra elteltével ledugózhatjuk, és máris menetkész az akkumulátorunk, mivel szárazon kerül töltésre.


Az „YTX” kezdetű Yuasa számok AGM felitatós, úgynevezett AGM technológiás akkumulátorok. Itt nekünk kell feltölteni savval az akkumulátort, ami üveggyapot cellákban tárolja ezt, így lehetővé teszi, hogy az akkut akár fektetve is beszerelhessük motorkerékpárunkba.

 

Az „YTZ”  illetve ,,YT''szám kombináció”(pl.: YT9-B4 ) kezdetű Yuasa számok pedig ugyanezzel a  technológiával készült, de AGM gyárilag zárt akkumulátorok, de a savval feltöltés a gyártás során történik. Így ezek teljesen zárt (köznyelv szerint ZSELÉS) akkumulátorok. A továbbiakban savval tölteni nem kell.


Árak megjelenítése EURO-ban is