Differenciál

Differenciál

A differenciálmű feladta, hogy a kerekek fordulatszámkülönbségét kompenzálják például kanyarodáskor, amikor az ívbelső kerék fordulatszáma eltér az ívkülső kerék fordulatszámától. A differenciálmű napkerekei a meghajtó tengelyek végén helyezkednek el. Ehhez kapcsolódnak a bolygókerekek, amik felfüggesztő háza kerül meghajtásra. Amikor mind a két hajtott kerék egyforma sebességgel forog, akkor a bolygókerekek tartóháza forog, maguk a fogaskerekek állnak. Amikor az egyik kerék gördülési sebessége eltér a másiktól, akkor a bolygókerekek elforognak és legördülnek a napkeréken, így kiküszöbölhető a két kerék között keletkező sebesség különbség.
A fogaskerekek kenéséről a differenciálműben lévő olajtöltet gondoskodik. Meghatározott időközönként és futásteljesítmény után a kenőanyag cseréjét el kell végezni. A differenciálmű hibájára utalhat, a hajtás futásának egyenetlensége. Gáz adásnál vagy gáz elvételnél a hajtásrendszer rángatása, esetleg kanyarodáskor amikor a két kerék sebessége nem azonos, a differenciálműből hallható ropogó zaj is. A kopott differenciálmű a jármű futása közben erős búgó hangot is hallathat, ha ezt a jelenséget észleljük célszerű a jármű hajtásrendszertét szakműhelyben átvizsgáltatni.

Tekintse meg további differenciálmű alkatrészeinket is:
Kúpkerék anya, Differenciál javítókészlet, Tányér kúpkerék készlet


Autótípusok