Termék kereső
Kategória
- Ablaktörlő
- Adalékok
- Akkumulátor
- Autóelektronika
- Autófelszerelés
- Autóápolás
- Elektromobilitás
- Elektromosság
- Felni
- Folyadékok
- Fékberendezés
- Gumiabroncs
- Gyújtás/izzítás
- Hűtés
- Járműizzók
- Karosszéria és vízhűtő
- Kenőanyagok
- Kerékfelfüggesztés
- Keverékképzés
- Kipufogó
- Kipufogók és tartozékok
- Kiárusítás
- Klímaberendezés
- Kormányzás
- Légterelők
- Motor
- Motorosoknak
- Rugózás/csillapítás
- Szerelési segédanyagok
- Szerszámok
- Szíjhajtás
- Szűrő
- Tengelyhajtás
- Tengelykapcsoló/-alkatrészek
- Téli termékek
- Üzemanyagrendszer
Kategória
- Ablaktörlő
- Adalékok
- Akkumulátor
- Autóelektronika
- Autófelszerelés
- Autóápolás
- Elektromobilitás
- Elektromosság
- Felni
- Folyadékok
- Fékberendezés
- Gumiabroncs
- Gyújtás/izzítás
- Hűtés
- Járműizzók
- Karosszéria és vízhűtő
- Kenőanyagok
- Kerékfelfüggesztés
- Keverékképzés
- Kipufogó
- Kipufogók és tartozékok
- Kiárusítás
- Klímaberendezés
- Kormányzás
- Légterelők
- Motor
- Motorosoknak
- Rugózás/csillapítás
- Szerelési segédanyagok
- Szerszámok
- Szíjhajtás
- Szűrő
- Tengelyhajtás
- Tengelykapcsoló/-alkatrészek
- Téli termékek
- Üzemanyagrendszer
Termékcsoport
Csoport
Alcsoport
Paraméter
Csoport
A Ford Motor Company hosszú története során mindig is élen járt az autóipari technológia fejlődésében. A legendás Model T volt az első olyan autó, amelyet tömegek számára elérhető áron gyártottak, és ezzel megteremtette a személygépkocsik tömeges elterjedésének alapját. Azóta a Ford folyamatosan fejlődött, új piacokat hódított meg, és új technológiákat vezetett be – legyen szó üzemanyag-hatékonyságról, elektromos hajtásláncokról vagy vezetéstámogató rendszerekről.
A Ford modellpalettája ma rendkívül sokszínű. A városi közlekedésre szánt, praktikus kisautóktól – mint a Fiesta – a középkategóriás, családi használatra tervezett modellekig – például a Focus vagy a Mondeo – mindenki megtalálhatja a számára ideális autót. A SUV-ok és crossoverek, mint a Puma, Kuga vagy Explorer, robusztus megjelenést és modern technológiákat kínálnak, míg a Ranger pickup vagy a Transit haszonjármű-család a munkavégzés és áruszállítás elengedhetetlen eszközei lettek világszerte.
A Ford emellett komoly múlttal és jelenléttel bír a motorsport világában is. Az olyan ikonikus modellek, mint a Mustang vagy a GT, nemcsak az utcán, hanem a versenypályákon is legendává váltak. A Mustang, mint az egyik leghíresebb sportkupé, a teljesítmény, a karakter és az autószenvedély szimbóluma, míg a Ford GT a márka technológiai csúcsterméke, amely a Le Mans-i győzelmekkel is öregbítette a Ford hírnevét.
A márka az utóbbi években különös figyelmet fordít a fenntarthatóságra és az elektromobilitásra. A Ford bevezetett több hibrid és teljesen elektromos modellt is, köztük a Mustang Mach-E-t, amely ötvözi a klasszikus Mustang vonásait a modern villanyautós technológiával. Ezen kívül fejlesztés alatt áll több elektromos változat a Transit haszonjárműcsaládban is, így a Ford nemcsak a személyautózás, hanem a fenntartható áruszállítás területén is komoly lépéseket tesz előre.
A Ford emellett a járműtechnológia más területein is élen jár. Az újabb modellek fejlett vezetéstámogató rendszerekkel, infotainment megoldásokkal (például a SYNC rendszer), valamint digitális szolgáltatásokkal vannak felszerelve, amelyek fokozzák a vezetési élményt, javítják a biztonságot és könnyebbé teszik a mindennapi használatot.
Az eredeti Ford alkatrészek és a Ford által jóváhagyott utángyártott alkatrészek garantálják a járművek megbízhatóságát és hosszú élettartamát. Az alkatrészkínálat teljes, legyen szó motorikus elemekről, futóműalkatrészekről, fékrendszerről vagy elektronikai komponensekről. A márka világszerte kiépített szervizhálózata, a hozzáférhető technikai támogatás és az állandó innováció biztosítják, hogy a Ford autók nemcsak megfizethetők, hanem tartósak és gazdaságosan fenntarthatók is.
Összességében a Ford olyan márka, amely generációk óta jelen van az emberek életében. Nemcsak megbízható közlekedési eszközöket kínál, hanem valódi autós élményt és fejlett technológiai megoldásokat is. Legyen szó hagyományos belső égésű motorról, hibrid meghajtásról vagy teljesen elektromos járműről, a Ford továbbra is elkötelezett a minőség, az innováció és a vásárlói elégedettség iránt.
Nem tudja milyen motorolaj szükséges járművébe? Kattintson ide.
Nagyon sok fajta olaj létezik és a mai modern autóknak egyre nagyobb követelményük van motorolajokkal szemben. Így nagyon fontos kiválasztani a megfelelő specifikációval és viszkozitással rendelkező olajat személyautónkba, tehergépjárműbe, mezőgazdasági gépekbe, traktorokba, vízi járművekbe vagy akár a kerti gépekbe. A motorolaj belsőégésű motor kenésére használt kenőanyag. Elsődleges feladata a motor mozgó alkatrészeinek kenése, a fém-fém érintkezés megakadályozása és a súrlódás csökkentése. További feladatai a hő elvezetése, a motor tisztántartása, a tömítések kondicionálása és a fém alkatrészek korrozió elleni védelme.
A motorolajban általában a következő adalékok fordulnak elő: detergens és diszpergens adalékok, kopásgátló adalékok, korróziós inhibitorok, súrlódásmódosítók, antioxidánsok, fém dezaktivátorok, habzásgátló adalékok, viszkozitásmódosítók, dermedéspont-csökkentők, tömítés regenerálók stb.
Az alapolajat azért szükséges adalékolni, mert az adalékok olyan tulajdonságokat kölcsönöznek a kenőanyagoknak, amelyekre azoknak szükségük van feladataik ellátásához, de az alapolaj ezekkel a tulajdonságokkal nem rendelkezik, valamint hosszú távon képesek megőrizni a végtermék tulajdonságait, még maximális igénybevétel esetén is.
A motorolajok ásványi, részszintetikus és szintetikus kategóriákba sorolhatóak. Bár ezek a kategóriák ténylegesen különböző műszaki tartalmat feltételeznek, pontos műszaki előírás vagy szabvány nem létezik az adott kategóriába való besoroláshoz. A motorolaj készítéséhez felhasznált alapolaj szerint a következő kategóriák léteznek.
Ásványi motorolajok
Az ásványi motorolajok ásványi alapolaj és adalékok keverékei. Az ásványi alapolaj finomított, viasztalanított kőolaj. Molekulaszerkezetét tekintve heterogén, gyakorlatilag ahány molekula, annyi féle. Ebből adódóan tulajdonságai elég kiszámíthatatlanok és változóak.
Részszintetikus motorolajok
A részszintetikus motorolajok alapolajai szintén ásványi alapolajok, de olyanok, amelyek átestek egy hidrogénező finomítási szakaszon. Így maga az alapolaj hidrokrakkolt vagy hidroizomerizált formában kerül felhasználásra. Ezekből dolgozva olyan ásványi motorolajat kapunk, amely szintetikus szerű tulajdonságokat mutat. A részszintetikus olajokat nevezik még szintetikus alapúnak, HC-szintetikusnak, szintetikus bázisúnak, stb.
Szintetikus motorolajok
A szintetikus olajok laboratóriumi körülmények között szintetizált alapolajokból készülnek. A megtervezett molekulastruktúrának köszönhetően sokkal kiszámíthatóbb és állandóbb minőséget képviselnek. Fontos különbség az ásványi alapolajokhoz képest, hogy eleve kenőanyagnak tervezik őket, tehát a recept megalkotójának nagyobb befolyása van a végtermékre, mint az ásványi alapolajok esetében, ahol gyakorlatilag „hozott anyagból” dolgoznak.
Viszkozitás
A viszkozitás – más elnevezéssel a belső súrlódás – egy gáz, vagy folyadék belső ellenállásának mértéke a csúsztató feszültséggel szemben. A motorolajok esetében a viszkozitás jelentősen befolyásolja az olaj teljesítményét a különböző hőmérsékleten. A mai modern olajokkal szemben elvárás, hogy a téli hidegben se legyen túl viszkózus ahhoz, hogy keringeni tudjon, és elégséges kenést biztosítson a motor számára, valamint, hogy a motor üzemi hőmérsékletén se legyen annyira alacsony a viszkozitása, hogy ne tudja megakadályozni a megfelelő alkatrészek érintkezését.
Viszkozitási osztályok
Mivel a viszkozitás a hőmérséklet függvényében változik, ezért a motorolajok csoportosításához nem magát a viszkozitást, hanem az ún. viszkozitási osztályokat használjuk. A motorolajok viszkozitásának osztályozására a Society of Automotive Engineers (SAE) által felállított osztályozásai rendszert használjuk. A SAE osztályok két felé oszthatók: téli és nyári viszkozitási osztályokra. Az alacsony hőmérsékleti (téli) viszkozitás a hidegindítás miatt fontos, a magas hőmérsékleti (nyári) pedig a nagy terhelés és nagy sebesség melletti teljesítmény szempontjából. A hideg oldali viszkozitási osztályok, amelyeket a „W” különböztet meg a meleg oldalitól, az alacsonyhőmérsékleti viszkozitásra és a minimális szivattyúzhatósági hőmérsékletre vonatkozóan fogalmaznak meg előírásokat. Hogy az alacsonyhőmérsékleti viszkozitás ne menjen egy bizonyos szint alá, azért fontos, hogy az indítómotor hidegben is be tudja indítani a motort a szükséges minimális indítósebességgel, és az olaj eljusson a kenési helyekre amilyen gyorsan csak lehet. A minimális szivattyúzhatósági hőmérséklet alatt az olaj nem képes magától elfolyni a szivattyúig, így a szivattyú olaj helyett levegőt szállít, kenés nélkül hagyva a motort. A meleg oldali viszkozitási osztályok esetében a 100 °C-on mért kinematikus és a 150 °C-on, nagy terhelés mellett (HTHS) mért dinamikus viszkozitás számít. Nagy terhelés mellett akár 300 °C is lehet a hőmérséklet a dugattyú tetején, és, ellentétben a téli kondíciókkal, itt ez az a hőmérséklet, amit az olajnak bírnia kell, nem pedig a külső hőmérséklet.
A viszkozitási index
A viszkozitási index azt mutatja meg, hogy egy adott folyadék viszkozitása mennyire változik a hőmérsékletváltozás hatására. Az alacsony viszkozitási indexű folyadékok viszkozitása szélsőségesen változik a hőmérsékletváltozás hatására. Az ilyen folyadékok általában kevésbé alkalmasak közlekedési olajként, mert nagy különbség van az olaj hidegben tapasztalható tulajdonságai és a melegben tapasztalhatóak között. Ezért ma már elsősorban magas viszkozitási indexű olajak vannak használatban, mert ezek nagyobb mértékű hőmérsékletváltozás hatására is csak kismértékben változtatják meg a viszkozitásukat, így „viselkedésük” stabilabb, állandóbb.