Kábelvégek
Az autó elektronikai rendszerében végzett szerelések során különböző kötéstechnikákat használhatunk.
Egy szakadt kábel javítását elvégezhetjük forrasztással, de használhatunk kábeltoldó hüvelyt is. A toldóba közép részén tartalmaz egy puha jól vezető puha fém foglalatot, ezt a foglalatot két oldalról szigetelő anyag veszi körbe, ami védi a kötéspontot. Használata egyszerű, a toldó két végébe behelyezzük a szakadt kábelvégeket és krimpelő fogóval jól rápréseljük a toldóhüvely a behelyezett kábelvégekre.
A szakad kábel javítása megoldható saruzással is. Ebben az esetben az egyik végre forrasztunk vagy krimpelünk egy csúszó sarut, a másik végre ennek az ellendarabját a csúszó saru hüvelyt szereljük. A kialakult csatlakozási pont szigetelését is meg kell oldani, erre a célra használható a zsugorcső.
Kábelvégeket különböző méretben és formai kialakítással készítik. Széles választékból mindig kiválaszthatjuk a szerelési feladathoz legjobban illeszkedő típust.
A szemes vagy gyűrűs kábelvégek jól használhatóak nagy áramerősségű csomópontok kialakítására. Testelési pontokat is jól kialakíthatunk velük.
A csúszó sarukat a legáltalánosabb szerelési munkákhoz felhasználhatjuk, méretük és kialakításuk miatt könnyen szerelhetők.
A hengeres kábelvégdugó előfordul az autó audió rendszerében, a gyári ISO csatlakozó és a fejegység közötti összekötő kebel legtöbb esetben ilyennel van szerelve.
A jármű elektromos rendszeréhez utólagosan beszerelt eszköz biztosításához használjunk biztosítékot. A biztosíték nem csak az adott fogyasztót védi, szerepe a jármű elektromos rendszerének védelme is. Egy alulméretezett tápkábel vagy zárlatos fogyasztó a kábel felforrósodásához vezet. Biztosító használata nélkül a forró kábel összeolvadhat a járműben elvezetett egyéb kábelekkel, szélsőséges esetben az autó le is éghet. A kábelkorbács cserére időigényes és drága művelet.